Angličtina

Philip Warwick

Phil se věnuje ELT od roku 1989. Za tu dobu vyučoval v různých zemích studenty různých věkových skupin. Během posledních deseti let vedl učitelské kurzy pro pedagogy ve více než 30 zemích. Podílel se na rozličných projektech od lekcí angličtiny pro vědce či provozování univerzitní katedry angličtiny až po školení pedagogických školitelů v Turkmenistánu. V současné době žije v Brně, kde vyučuje na místním gymnáziu, a poskytuje občasné online kurzy pro letní školu, jejímž akademických manažerem je již více než deset let. Mimo vyučování si jako většina lidí vychutnává dobré jídlo, dobrou konverzaci a pořádné procházky v přírodě. 

Po dvou letech covidového chaosu to vypadá, že jsme se ve třídách vrátili ke známému způsobu výuky. Neuspěchali jsme trochu zahození všech dovedností získaných během lockdownu, když jsme přešli zpátky k normální výuce?

Podívejme se, jaké technologie a techniky můžeme snadno využít, abychom zlepšili běžnou výuku a nabídli svým studentům to nejlepší z obou světů. 


Věková skupina: teens, mladší dospělí, dospělí

Formát: plenary session

Přednášejícího poskytl Euromedia Group, a.s - divize Ventures Books.


Alena Burgetová

Alena je zakladatelkou výukového programu MELODY English. Od r. 2000 pracuje jako lektorka cizích jazyků. Zaměřuje se na různé způsoby výuky, zejména využití hudby a pohybu. Od r. 2021 nabízí program MELODY English i k dispozici učitelům na státních i soukromých ZŠ, kteří ho mohou využívat ve svých lekcích i díky grantům a dotacím. Vytváří materiály pro angličtináře, kteří touží rozvíjet přirozené způsoby učení a prožitkovou pedagogiku.

Praktická ukázka práce s autorskými písničkami z dílny MELODY English. Jaké aktivity se pojí k různým tématům? Jak děti učit na bázi písničky? Jak nám hudba, rytmus a pohyb pomáhají k efektivnímu využití paměti? 

Účastníci poznají metodiku založenou na práci s písničkami a sami si vyzkouší, jak funguje; hudební nadání není podmínkou.

Témata: otázky na identitu a odpovědi na ně, lidské vlastnosti, vaření, přítomný průběhový čas, minulý prostý čas nepravidelných sloves 


Věková skupina: teens

Formát: komerční prezentace

Přednášející poskytlo MELODY English.

Daniela Clarke

Daniela Clarke je učitelka, školitelka učitelů a autorka materiálů pro výuku angličtiny. V oblasti ELT působí více než 25 let, zejména ve Velké Británii a České republice. Má zkušenosti se studenty všech věkových kategorií, jazykových úrovní a schopností. Její školitelské zkušenosti sahají od kurzů TESOL a CELTA až po hodnotitelské kurzy a „instructional coaching”. Daniela se zajímá především o teorii učení, motivační výukové strategie a taktilní učení.

Hledáte nápady, jak dospívajícím proměnit učení v zábavu? V tomto praktickém workshopu se podíváme na výukové strategie, které udržují zájem a zapojení dospívajících studentů. Odnesete si řadu zábavných, interaktivních a flexibilních aktivit pro výuku gramatiky, slovní zásoby, mluvení a psaní. 


Věková skupina: teens, mladší dospělí

Formát: seminář 

Přednášející poskytlo ILC Czechoslovakia s.r.o.

Daniela Clarke

Daniela Clarke je učitelka, školitelka učitelů a autorka materiálů pro výuku angličtiny. V oblasti ELT působí více než 25 let, zejména ve Velké Británii a České republice. Má zkušenosti se studenty všech věkových kategorií, jazykových úrovní a schopností. Její školitelské zkušenosti sahají od kurzů TESOL a CELTA až po hodnotitelské kurzy a instructional coaching. Daniela se zajímá především o teorii učení, motivační výukové strategie a taktilní učení.

Představte si lekci, které se všichni vaši studenti účastní se zájmem, zapojují se a mluví jen anglicky. Jak toho lze dosáhnout? V tomto workshopu se podíváme na způsoby, jak upoutat pozornost studentů hned od začátku. Vyzkoušíte si řadu ice-breakerů, které použijete na začátku lekce, při představení nového tématu, při opakování obsahu z předchozí lekce nebo k tomu, abyste své studenty dovedli zpět k tématu, jež potřebují procvičit. 


Věková skupina: teens, mladší dospělí, dospělí

Formát: seminář 

Přednášející poskytlo ILC Czechoslovakia s.r.o.

Anežka Rouš Dvořáková

Anežka Rouš Dvořáková vystudovala akademickou angličtinu a anglickou feministickou literaturu na University of Worcester a získala magisterský titul na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Je učitelkou angličtiny již více než 15 let a má rozsáhlé zkušenosti s výukou studentů všech věkových kategorií. Od roku 2007 nadšeně pořádá semináře a workshopy pro učitele angličtiny. V současné době působí na Gymnáziu Konice.

Inspirujme a motivujme naše studenty, aby si vytvořili jasný cíl svého studia a vizi budoucího života. Společně prozkoumáme několik zábavných aktivit, které studenty aktivně vtáhnou do procesu učení. Seminář se zaměří také na digitální dovednosti, které mohou studentům pomoci k lepším výsledkům v reálném světě. 


Věková skupina: teens, mladší dospělí

Formát: seminář 

Přednášející poskytl Oxford University Press.


Tomáš Gráf

Tomáš Gráf pracuje jako odborný asistent a didaktik na Ústavu anglického jazyka a didaktiky FF UK. Specializuje se na přípravu budoucích učitelů angličtiny. Zabývá se i výzkumem žákovského jazyka, a to především přesností a plynulostí v mluveném projevu. 

Jak se stát lepším učitelem angličtiny

Ať už učíte krátkou nebo dlouhou dobu, vždy hrozí, že se můžete přestat profesně rozvíjet. Jak si udržujete motivaci a co můžete udělat pro to, abyste jako učitel dále rostl? A jak můžete odvrátit úbytek vlastních znalostí angličtiny? Přednáška nabídne mnoho praktických nápadů a tipů podložených důkazy, které učitelům angličtiny pomohou udržet krok s jejich zaměstnáním, profesním rozvojem a jazykovými kompetencemi. 


Věková skupina: teens, mladší dospělí, dospělí  

Formát: přednáška

Přednášející působí v Ústavu anglického jazyka a didaktiky Filozofické fakulty Univerzity Karlovy.


Jen Hill

Jen Hill je učitelka, školitelka učitelů a autorka. Je také hlavním tvůrcem metodologie 'Going Beyond', která integruje aspekty Dogme a komunikativního přístupu a vytváří skvělé lekce konverzace. ELT se věnuje sedm let, vyučuje převážně v České republice, i když její webináře proběhly i v jiných zemích. Její pedagogická práce se zaměřuje na dospělé studenty jednotlivce nebo malé skupiny. V rámci seminářů pro učitele řeší témata jako je zkrácení doby, po kterou učitel mluví a výuka bez učebnic. Je nadšená, když jsou studenti samostatní a pomáhá studentům získat důvěru v jejich jazykové dovednosti. Pracuje na volné noze a kromě výuky na plný úvazek má také online školicí program, ve kterém zavedeným učitelům představuje různé dovednosti využitelné při lekcích konverzace. 

Ach můj bože, můj student chce jen konverzaci! Na tomto workshopu se naučíte praktickou metodologii, která vám pomůže vytvořit skvělé lekce konverzace. Budeme diskutovat o samostatnosti studentů, redukování doby, po kterou mluví lektor, o psaní poznámek, opakování, zadávání úžasných domácích úkolů a dalších aspektech konverzačních lekcí. Z tohoto workshopu odejdete s akčním plánem, který pomůže vašim studentům převzít větší zodpovědnost za učení a zároveň sníží vaši vlastní práci. Poznámka: Tento workshop je vhodný zejména pro ty, kteří učí online. 


Věková skupina: mladší dospělí, dospělí  

Formát: seminnář

Přednášejícího poskytl James Cook Languages.


Karol Granoszewski

Karol Granoszewski, absolvent anglické filologie na Varšavské univerzitě, má dlouholeté zkušenosti v oblasti výuky anglického jazyka a managementu vzdělávání. Dříve pracoval jako regionální ředitel ETS Global zodpovědný za rozvoj trhu jazykových zkoušek. V současné době ve společnosti PeopleCert spravuje region střední a východní Evropy, Středního východu a Afriky. Je držitelem několika jazykových certifikátů.

Posun k online vzdělávání začal ještě před pandemií COVID-19, která nás všechny donutila pracovat a studovat z domova. Totéž platí pro jazykové testování: LanguageCert spustil online zkoušky již v roce 2018 a jejich popularita neustále roste. V mém příspěvku se podíváme na výhody skládání zkoušek online a na výhody nabídky LanguageCert.


Věková skupina: dospělí  

Formát: komerční prezentace

Přednášejícího poskytl PeopleCert International Ltd. (LanguageCert).


Adam Jańczak

Jmenuji se Adam Jańczak a jsem zodpovědný za vývoj Teddy Eddie, ambiciózní metody výuky angličtiny pro malé děti, kterou využívá více než 350 jazykových škol po celém Polsku, České republice, Slovensku, Španělsku a Itálii. V Edu Bears, vlastníkovi značky Teddy Eddie, se zaměřujeme na podporu jazykových škol při rozvoji kurzů pro mladé studenty, a to zejména tím, že jim dodáváme připravený program a nabízíme průběžnou obchodní a metodickou pomoc. Díky společnému nadšení autorů metody a našeho týmu jsme schopni poskytnout dětem to nejlepší jazykové vzdělání – uvést je do světa anglického jazyka, který jim nikdy není ani nebude „cizí”.

Vést jazykovou školu je docela výzva. Tolik věcí, které je potřeba kontrolovat, tolik lidí, o které se musíte starat, a tak málo času na plánování a zařizování. V Edu Bears jsme vytvořili nástroj, který vám pomůže. Přijďte a získejte k tomuto nástroji přístup. Začněte ho používat a uvidíte, že své jarní, letní, podzimní a zimní akce budete mít dobře naplánované a pod kontrolou. 


Věková skupina: dospělí  

Formát: komerční prezentace

Přednášejícího poskytlo Edu Bears.


Zuzana Jurašíková

Zuzana Jurašíková pracuje v oblasti vzdělávání přibližně 10 let. Vyučovala angličtinu v České republice, Řecku a na Ukrajině a organizovala neformální vzdělávací aktivity v Oxfordu a Londýně. Díky svému nadšení pro mezinárodní vzdělávání měla možnost přednášet na konferencích v USA a organizovat stáže a dobrovolnické programy pro americké studenty. Láska k jazykům ji přivedla do Španělska, kde se naučila další světový jazyk a začala se věnovat digitálnímu vzdělávání a využití moderních technologií ve výuce. V současné době pracuje jako Customer Success Consultant ve společnosti Oxford University Press. 

Čtení přináší do výuky jazyků velké množství výhod. Studenti čtou o tématech, která je baví, a zároveň rozvíjejí komplexní jazykové dovednosti a skvělý vztah k angličtině. Trend však ukazuje, že studenti mají tendenci číst každý rok méně a méně. Proč tomu tak je? Existuje způsob, jak učinit čtení pro studenty přitažlivějším a povzbudit je, aby četli více? Oxford University Press představuje Oxford Reading Club - interaktivní, gamifikovaný způsob čtení digitálních readerů. Přijďte na Zuzanin workshop a seznamte se s touto digitální knihovnou.


Věková skupina: děti, mladší dospělí 

Formát: seminář

Přednášející poskytlo Oxford University Press.


Aleksandra Komada

Aleksandra Komada je ředitelkou metodiky ve vzdělávací společnosti Edu Bears, která nabízí licencované výukové metody pro malé studenty. Je spoluautorkou Teddy Eddie, kurzu angličtiny pro nejmenší studenty, který byl nominován na cenu ELTon v kategorii „Inovace”. Jako aktivní učitelka a školitelka učitelů se v současné době podílí na mnoha vzdělávacích projektech včetně metod Savvy Ed a Edward’s League, což jsou jedinečné jazykové kurzy pro pokročilejší děti.

Total Physical Response je jednou z nejpopulárnějších a široce používaných metod výuky mladých studentů. Jako lektorka začátečník jsem znala pouze jeden způsob, jak ji použít: moji studenti zpívali píseň a vyjadřovali její význam předváděním. Po 20 letech zkušeností s mladými studenty mám nyní celou řadu nápadů zahrnujících metodu TPR. Společně se podíváme na původ této metody a najdeme způsoby, jak ji využít k maximalizaci jejích výukových efektů. Podíváme se na některé velmi oblíbené hry založené na metodě TPR, jako je Simon Says nebo Shop Game, a oživíme je tak, aby komunikační dovednosti vašich studentů vzkvétaly. 


Věková skupina: děti, teens 

Formát: seminář 

Přednášející poskytlo Edu Bears.

Radka Malá

Radka se věnuje výuce cizích jazyků přes patnáct let a má zkušenosti s výukou studentů všech věkových kategorií. Nyní se specializuje na výuku odborné angličtiny pro dospělé a využívá svou celoživotní vášeň: technologie a video ve třídě. Jako školitelka učitelů a přednášející na konferencích dodržuje stejné zásady jako lektorka: Aktivujte své studenty, učiňte svoji hodinu smysluplnou a bavte se! Je také autorkou doplňkového materiálu v řadě učebnic Lifestyle a Next Move. Radčino vzdělání zahrnuje magisterské studium angličtiny a italštiny na Karlově univerzitě v Praze.


Stěžují si vaši studenti, že si špatně pamatují slovní zásobu? Že znají slova pasivně, ale neumí je používat při mluvení? Že používají stále stejná slova? Pomozme jim hacknout své mozky a zapamatovat si mnohem víc! Pomocí učebnic High Note prozkoumáme nejlepší paměťové tipy a triky, které skutečně fungují. Buďte připraveni vyzkoušet si aktivity na vlastní kůži a vyvrátit pár mýtů o slovní zásobě.


Věková skupina: teens, mladší dospělí, dospělí

Formát: seminář 

Přednášející poskytl Euromedia Group, a.s - divize Ventures Books.


Radka Malá

Radka se věnuje výuce cizích jazyků přes patnáct let a má zkušenosti s výukou studentů všech věkových kategorií. Nyní se specializuje na výuku odborné angličtiny pro dospělé a využívá svou celoživotní vášeň: technologie a video ve třídě. Jako školitelka učitelů a přednášející na konferencích dodržuje stejné zásady jako lektorka: Aktivujte své studenty, učiňte svoji hodinu smysluplnou a bavte se! Je také autorkou doplňkového materiálu v řadě učebnic Lifestyle a Next Move. Radčino vzdělání zahrnuje magisterské studium angličtiny a italštiny na Karlově univerzitě v Praze.

Turn on the TV, Coordinates a Aha! jsou jen tři z mnoha obrazových her, které společně vyzkoušíme na tomto praktickém workshopu. S využitím materiálů Rise and Shine pro děti ze základních škol budeme vyprávět příběhy, hodně hádat a trochu běhat!

 

Věková skupina: děti

Formát: seminář 

Přednášející poskytl Euromedia Group, a.s - divize Ventures Books.

David Spencer

Po studiu jazyků na Oxfordské univerzitě se David Spencer stal středoškolským učitelem. Poté se přestěhoval do Španělska, kde od té doby žije a učí. Na denní bázi vyučuje teenagery ve škole poblíž Madridu nebo online ze svého domova. Dave začal psát kurzy pro středoškoláky pro Macmillan v roce 1994 a je autorem nejprodávanější série „Gateway”, také přednášel učitelům ve dvaceti osmi zemích. Je aktivní na sociálních sítích na adrese www.facebook.com/macmillangateway.

Ať už jsou naše třídy velké nebo malé, jednou z největších výzev každodenní výuky je začlenění a zapojení všech našich studentů. A také se musíme ujistit, že každý z nich dělá pokroky. Tento praktický seminář prozkoumá mnoho rozdílů, které existují mezi jednotlivci v našich třídách, a navrhne různé přístupy a aktivity, jak k těmto rozdílům přistoupit. Zvláštní pozornost bude věnována řešení otázky rozdílných schopností. Představím vám širokou škálu přístupů a aktivit, které pomohou udržet všechny naše studenty „na palubě”. 


Věková skupina: teens

Formát: seminář 

Přednášejícího poskytl Macmillan Education.


David Spencer

Po studiu jazyků na Oxfordské univerzitě se David Spencer stal středoškolským učitelem. Poté se přestěhoval do Španělska, kde od té doby žije a učí. Na denní bázi vyučuje teenagery ve škole poblíž Madridu nebo online ze svého domova. Dave začal psát kurzy pro středoškoláky pro Macmillan v roce 1994 a je autorem nejprodávanější série „Gateway”, také přednášel učitelům ve dvaceti osmi zemích. Je aktivní na sociálních sítích na adrese www.facebook.com/macmillangateway.

Při každodenní výuce snadno ztratíme představu o tom, jak se naše role učitele teenagerů neustále vyvíjí. Tato přednáška se zaměří na některé z nejzajímavějších a nejdůležitějších inovací ve středoškolské výuce za posledních deset let. Prozkoumá, co se mění a co je důvodem těchto inovací v některých klíčových oblastech jako je např. udržitelnost, kolaborativní učení, viditelné myšlení a sociální a emoční inteligence. Budu čerpat ze svých více než třiceti let zkušeností učitele a autora učebnic pro teenagery. Poskytnu vám široký přehled o palčivých otázkách, kterým dnes při výuce teenagerů čelíme. Nebudou chybět ani praktické příklady, jak se s těmito problémy vypořádat. 


Věková skupina: teens

Formát: přednáška

Přednášejícího poskytl Macmillan Education.


Charles Stewart

Charles pracuje v oblasti ELT přes jedenáct let, vyučuje ESL, vystupuje na různých ELT konferencích po celé České republice, píše a poskytuje školení učitelům v řadě zemí po celém světě. Charles měl během své učitelské kariéry to štěstí, že vyučoval všechny úrovně a to jak mladé studenty, tak dospělé. V posledních několika letech se více zaměřuje na výuku žáků základních a studentů středních škol. Proto se Charles intenzivně angažuje v oddělení Young Learners v British Council v Praze, kde v současnosti žije a pracuje.

Zapojení studentů do aktivního mluvení v lekcích angličtiny  může být náročné. Učitelé musí často studenty připravit na jazykové zkoušky a proto se zaměřují i na ústní část, ale jenom zřídka mluvení v hodině propojí s konkrétním úkolem. V tomto interaktivním workshopu se zaměříme na identifikaci různých asspektů mluveného projevu potřebných v úrovních A2-C1. Podíváme se na některé praktické aktivity, které můžeme použít k jejich výuce tak, abychom naše studenty lépe připravili na složení oficiální zkoušky Cambridge English (Key, Preliminary, First, and Advanced Exams). 


Věková skupina: teens, mladší dospělí, dospělí

Formát: seminář

Přednášejícího poskytl Cambridge University Press & Assessment.


Pavla Paříková (Štanclová)

Pavla Štanclová se zabývá výukou a metodikou ESL již více než 20 let; mimo jiné vedla i anglickou jazykovou školu. Během posledních deseti let se soustředila na psaní zjednodušených anglických textů a vytvořila řadu materiálů pro výuku angličtiny. Dnes stojí za časopisy Jump and Drive a zaměřuje se na mladé studenty a teenagery.

Třídy s různými dovednostmi

Všichni to víme. Příprava efektivních lekcí pro třídy s různými dovednostmi vyžaduje hodně úsilí a času. Ve svém semináři bych chtěla nabídnout několik nápadů, jak se vyrovnat s problémy, s nimiž se učitelé potýkají při výuce studentů na úrovních A0-B1. 


Věková skupina: děti, teens 

Formát: seminář 

Přednášející poskytl Jump magazine.


Adam Tatar

Adam Tatar je lektor angličtiny, který více než 9 let působí v jazykových školách skupiny EDUA Group. Specializuje se na výuku pomaturitních kurzů (velké skupiny mladších dospělých) a přípravy na cambridgeské zkoušky (FCE, CAE, CPE), příležitostně se rád ujme i individuálních lekcí ve firemní výuce. Posledních 6 let zastává Adam pozici Senior Teacher - mentoruje lektory prostřednictvím pravidelných hospitací, peer výuky a konzultací. V neposlední řadě pak rozvíjí dovednosti lektorů prostřednictvím workshopů a webinářů; jeho tématy jsou oprava chyb, výuka velkých skupin, příprava na zkoušky a metodika výuky (nejen) online.

Ať už zvolíme jakékoli téma lekce, ať už je naše třída jakkoli velká, základní výstavba lekce se nemění. Podíváme se na její jednotlivé fáze a na to, jak zajistit, aby na konci lekce studenti novou látku skutečně zvládli. Odpovíme si na otázku, proč musí dobrý plán lekce zahrnovat úvodní lead-in i velkou aktivitu zaměřenou na volný mluvený projev. Vposledku propojíme jednotlivé fáze lekce tak, aby všechny přechody byly logické a přirozené.


Věková skupina: teens, mladší dospělí, dospělí

Formát: přednáška

Přednášejícího poskytl James Cook Languages.


Seán Thompson

Více než 27 let zkušeností ve školách, na univerzitách a v různých vzdělávacích centrech v Evropě, školitel lektorů v MM Publications a vedoucí anglické sekce Katolického pedagogického institutu v Maďarsku. Seán se posledních 12 let podílí také na vývoji učebnic, díky čemuž má velký přehled o potřebách studentů a o vhodných materiálech pro jejich výuku. V současnosti působí jako lektor na bilingvní základní a střední škole v Budapešti.

Kolikrát jste se snažili porozumět přízvuku, zprávě nebo písni? Poslechové dovednosti jsou zásadní pro to, abyste dobře mluvili anglicky. Ukážu vám nejen na co se zaměřit, ale také jak trénovat mozek, aby pochopil, co se říká. Buďte připraveni cvičit různé přízvuky a dokonce i zpívat...


Věková skupina: teens, mladší dospělí, dospělí

Formát: seminář

Přednášejícího poskytl MM Publications.